obciążenie GPU w Vegasie i ffmpeg
#1
Witam!

Porównywałem ostatnio renderowanie w Vegas Pro 14 Suite z konwersja ffmpeg`a.

1)
Renderująć materiał video 4K 100 Mbit/s XAVC S do formatu Mp4
GPU Load było na obciążeniu w granicach 45-60%. Mam na myśli ostatni build Vegasa.
Nie wiem czy tak samo sądzicie, ale wydaje mi się, że coś tam programiści Vegasa zrobili w tej kwestii i jak widać jest lepiej.
Dodam, że mam kartę graficzną GTX 980 TI.

2)
Wynikowy plik mp4 z Vegasa przekonwertowałem za pomocą autorskiego GUI do ffmpeg`a. Wersja ffmpeg`a oczywiście najnowsza.
Wszystko na Windowsie 10.
Zaobserwowałem podczas konwersji z mojego GUI do ffmpega do kontenera MKV i kodeka H265 przy użyciu encodera hevc_nvenc, który wykorzystuje GPU coś takiego:
GPU Load na poziomie 6%
GPU Core na max. poziomie 1315 Mhz
oraz GPU Engine Load - na poziomie 100%, czyli na full`u.

Pytania:
Czy w związku z ad 1 i głównie o ad 2 - co świadczy o obciążeniu GPU ? Vegas pokazywał GPU Load wyższe niż ffmpeg. ffmpeg pokazywał GPU Core i GPU Engine Load na max. poziomie, ale czy to świadczy o tym, że Gpu jest użyte efektywnie i na maksymalnym poziomie?

Proszę wypowiedź Was specjalistów.
Pozdrawiam
M.
Odpowiedz
#2
Engine to silnik, czyli (ja to tak interpretuję) moduł odpowiedzialny za obliczenia wideo jest użyty w 100% co powoduje podniesienie taktowania rdzenia, ale całe GPU nie jest w stanie efektywnie "liczyć" obrazu. Powodem mogą być sterowniki, słabe CPU, źle zuloptymalizowany program lub (ja się ku temu skłaniam) że w pełni działa sektor za to odpowiedzialny, czyli ta część procesora która może być zadysponowana by w pełni obsługiwać w/w proces.
Ja na mpeg2 mam (gtx550Ti) obciążenie ziegajace 80% natomiast na mpeg2 juz tylko 20-45%, uważam że to taka optymalizacja. CPU niemal zawsze na 100%. Zmiana karty na 560Ti wniosła ksmetyczną poprawę.

wyklepane z fona
Odpowiedz
#3
(03-09-2017, 9:53)xtream napisał(a):  Engine to silnik, czyli (ja to tak interpretuję) moduł odpowiedzialny za obliczenia wideo jest użyty w 100% co powoduje podniesienie taktowania rdzenia, ale całe GPU nie jest w stanie efektywnie "liczyć" obrazu. Powodem mogą być sterowniki, słabe CPU, źle zuloptymalizowany program lub (ja się ku temu skłaniam) że w pełni działa sektor za to odpowiedzialny, czyli ta część procesora która może być zadysponowana by w pełni obsługiwać w/w proces.
Ja na mpeg2 mam (gtx550Ti) obciążenie ziegajace 80% natomiast na mpeg2 juz tylko 20-45%, uważam że to taka optymalizacja. CPU niemal zawsze na 100%. Zmiana karty na 560Ti wniosła ksmetyczną poprawę.

wyklepane z fona

Dodam, że mój komputer jest na procesorze i7 - 12 rdzeniowy CPU, więc tu nie może być mowy o słabym CPU.
Nie wiem czy dobrze Cię interpretuje - ale sugerujesz, że jeśli GPU Load jest na niższym poziomie to znaczy, że soft, w tym przypadku ffmpeg jest niedostosowany do "wymagań mojej karty graficznej i mojego GPU" i dlatego jest na takim niskim poziomie?
Odpowiedz
#4
Niekoniecznie. To może być soft, kodek, czy sterownik a nawet bios komputera lub firmware karty.
Po za tym nic nie sugerował że masz słaby procesor (miałem przeczucie że to poruszyć - tylko po co?). Podałem że może być to jedna z przyczyn, ale pisałem że stawiam na program (sterownik bios ect...).
Po za tym twoja karta może mieć tak zoptymalizowany sterownik że to jest jej prawidłowa praca. Ostatnio producenci oszukują użytkowników wydając nowsze oprogramowanie z większymi możliwościami ale ograniczona mocą by użytkownik miał wrażenie starzenia się urządzeń i potrzeby ich wymiany.
W twoim wypadku może być zmuszanie do zakupu quadro (czyli producent wydzielić strefę do obróbki video i sterownik nie pozwala wymusić większej ilości wątków cuda - kiedyś czytałem że mpeg2 ma ograniczenie do 96 rdzeni i nic więcej się nie da / a to przecież kodek /).

wyklepane z fona
Odpowiedz
#5
Witam i przepraszam że piszę tutaj ale niewiem jak utworzyć nowy wątek.
Mam taką sprawe że jak zaczne renderowac film i go zrenderuje to poczatek filmu mi ucina a na koncu filmu jest jakas minuta na czarno.Ktos pomoze ?
Odpowiedz
#6
(03-09-2017, 12:43)xtream napisał(a):  Niekoniecznie. To może być soft, kodek, czy sterownik a nawet bios komputera lub firmware karty.
Po za tym nic nie sugerował że masz słaby procesor (miałem przeczucie że to poruszyć - tylko po co?). Podałem że może być to jedna z przyczyn, ale pisałem że stawiam na program (sterownik bios ect...).
Po za tym twoja karta może mieć tak zoptymalizowany sterownik że to jest jej prawidłowa praca. Ostatnio producenci oszukują użytkowników wydając nowsze oprogramowanie z większymi możliwościami ale ograniczona mocą by użytkownik miał wrażenie starzenia się urządzeń i potrzeby ich wymiany.
W twoim wypadku może być zmuszanie do zakupu quadro  (czyli producent wydzielić strefę do obróbki video i sterownik nie pozwala wymusić większej ilości wątków cuda - kiedyś czytałem że mpeg2 ma ograniczenie do 96 rdzeni i nic więcej się nie da / a to przecież kodek /).

wyklepane z fona

Piszesz o quadro. A czy karta GTX 1080 TI nie bylaby lepsza i tansza alternatywa do quadro w Vegasie Pro 14 Suite?
Czy wiecie jak sie ta karta sprawdza w najnowszym 14-stkowym Vegasie?
Nie moglem znalezc nic na ten temat w necie.
Odpowiedz
#7
Nic nie możesz znaleźć bo nic nie ma - dalej Fermi. Ja osobiście czekam na 15 bo to juz może być jakiś powiew świeżości. Aktualnie to chyba tylko poprawili garść błędów i tyle.
Wydaje mi się że jak magix chce na vegasie zarobić to musi zainwestować w kodeki - a dopiero te działają z nowymi kartami.
Ale przypominam że niektóre OFX wykorzystają nowe karty bo mają zaimplementowane mechanizmy na to (niezależnie od vegasa).

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#8
(04-02-2017, 22:44)xtream napisał(a):  Nic nie możesz znaleźć bo nic nie ma - dalej Fermi. Ja osobiście czekam na 15 bo to juz może być jakiś powiew świeżości. Aktualnie to chyba tylko poprawili garść błędów i tyle.
Wydaje mi się że jak magix chce na vegasie zarobić to musi zainwestować w kodeki - a dopiero te działają z nowymi kartami.
Ale przypominam że niektóre OFX wykorzystają nowe karty bo mają zaimplementowane mechanizmy na to (niezależnie od vegasa).

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ja się czuje w pewnym sensie oszukany przez Magixa, bo helpdesk Magixa obiecywał, że wsparcie dla szerszej gamy kart graficznych będzie wypuszczany wraz z kolejnymi wersjami a tu nic w tej kwestii nie zostało wykonane. Chyba, że dodali takie wsparcie, ale nie mam pojęcia dla jakich kart, bo z tego co słyszę, to chyba nie dodali, bo wydajność na GPU jest cały czas na tym samym poziomie. ...czyli to na czym naprawdę mi najbarzdziej zależało nie zostało wykonane w Vegasie. Jest tylko gorzej, bo stabilność Vegasa jest na gorszym poziomie niż w 13-stce. Mija kolejny miesiąc a nowa wersja nie została wypuszczona i problem stabilności również nie został poprawiony. Gdy Vegas był pod strzechą Sony to nie było takich problemów ze stabilnością jak teraz.

Czy wobec tego Quadro dobrze współpracuje z Vegasem 14-stym?
Odpowiedz
#9
Dlatego dopóki nie ma jasnej deklaracji że vegas działa z nowymi kartami doputy nie widzę sensu update.

Wyklepane z fona
Odpowiedz
#10
(04-03-2017, 13:44)xtream napisał(a):  Dlatego dopóki nie ma jasnej deklaracji że vegas działa z nowymi kartami doputy nie widzę sensu update.

Wyklepane z fona

No wiem, wiem, prawda.

A jak spisuje się Quadro w Vegasie?

Pozdr.
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ffmpeg - dobra alternatywa dla pavTube do konwersji do H.265 Kamyk79 2 1,670 03-03-2015, 9:27
Ostatni post: Jamaika

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości