Różnice w jakości podglądu
#1
Zastanawiał się ktoś czym różnią się te tryby jakości podglądu i dlaczego jest ich tak dużo?
Są między nimi jakieś zależności? Jakie?

Mam 4 stopnie jakości podglądu, ale 4 na jedną sekcję, przy czym sekcji mamy cztery (draft, preview, good, best).
Co daje nam aż 16 kombinacji jakości.

Z czego różnicę widać tylko w ramach 4 zmian a nie 16 :) 

O co tu chodzi, jakie są różnice i po co to nam w ogóle? :)

[Obrazek: 0ywDZcoBTISna4l24i0W2g.png]
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#2
Prosta sprawa.
Jedno - to ustawienie rozdzielczości
Drugie - ustawienie jakości

Auto - dostosowanie rozdzielczości w taki sposób, aby podgląd był płynny (priorytet płynności -> jak program nie wyrabia z tworzeniem kolejnych klatek, przełącza się automatycznie na niższą rozdzielczość)
Full - rozdzielczość dokładnie taka, jak w ustawieniach projektu.
Half - rozdzielczość o połowę niższa niż ustawienie projektu (projekt 4K -> podgląd fullHD 1920 x 1080)
Quarter - rozdzielczość czterokrotnie niższa, niż projekt (projekt 4K - podgląd 960 x 540)


Jakość (Draft / Preview / Good / Best), to jakość obrazu (mniej więcej coś, jak bitrate, ale nie dokładnie to). Nie da się jednoznacznie przypisać funkcji, co się dzieje po ustawieniu danego parametru. Pewne jest natomiast, że w jakości BEST masz dokładnie taką jakość, jak po renderingu w ustawieniach projektu, bez kompresji. Natomiast każda wcześniejsza, to kolejno niższa jakość (draft, to jak sama nazwa mówi - szkic/roboczy, czyli jednym słowem -> kupa tylko orientacyjna).
Pewne jest także, że przy ustawieniach Draft / Preview, vegas korzysta z plików PROXY (jeśli takie występują). Podczas ustawienia Good / Best, pliki PROXY nie są używane, nawet jeśli istnieją.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości