Rozdzielczość, aspect ratio - potrzebuję porady
#21
Na Twoim screenie jest ewidentnie NTSC. Więc?
To, że masz kasetę w PAL wcale automatycznie nie oznacza, że masz to zdigitalizowane w PAL.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#22
tak, ale tamto byla inna lkaseta i inny problem wiec tym się nie przejmuj, tam chodzilo mi o to iż plik wejsciowy mial 720/480 czyli 1,5 ; a wyjsciowy dalem 540x360 czyli rowniez 1,5 aby ten sam Display aspect ratio byl, a mimo to Dar różniły się od siebie czego też nie rozumiem - Par w obu byl ten sam...

Pozatym mimo iz z ntsc zrobilem pal - tam synchronizacja byla ok

Tutaj kaseta jest Pal na wyjsciu tez Pal wiec tym bardziej nie rozumiem dlaczego sie rozjezdza,
Niedlugo wrzuce jakis film
Odpowiedz
#23
720x480 to rozdzielczość typowa dla NTSC, Ty cały czas mówisz o PAL, więc mieszasz. No nie ważne.
Pokaż wszystko co robisz po kolei. Tylko błagam, nie filmuj ekranu kamerą, są do tego odpowiednie narzędzia, Hypercam, Camtasia i inne "nagrywające ekran". I najlepiej wrzuć gdzieś ze 30 sekund pliku z tej Twoje nagrywarki DVD w takiej formie jak zwykle to nagrywasz. Byle nie na Rapida czy inny płatny serwis.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#24
Wydaje mi się że poprostu tylko nie dogadujemy się tekstowo, jakbysmy normalnie pogadali to by wiadomo bylo o co chodzi,
Moze cos czasem nieskladnie opisuje, ale jak powiedzialem tamte obrazki to tylko do sprawy o ratio o ktorej wspominalem i one oczywiscie w ntsc byly, tu cally czas jest mowa o Pal-u

Byle czego nie chce wrzucac, - czasem na szybko jak trzeba jakas informacje to robie fotke aparatem cyfrowym pulpitu - tak poprostu, i wszystko jest, obraz jest ostry i wszystkie szczegoly widac, pomyslalem ze sproboje video nakrecic z pulpitu tym aparatem ale faktycznie to juz troche gorzej wychodzi, choc od biedy da sie odczytac,
Sprobuje cos nagrac za pomoca Camptasia, Gotowe wideo moze poprostu zarzuce na youtuba.. ?

pzdr
Odpowiedz
#25
Ale dlaczego ściągasz gacie "przez głowę"? Robisz fotkę ekranu? Zamiast po prostu nacisnąć kombinację klawiszy? Rozmawiamy o PAR, DAR itd. - znasz podstawową obsługę komputera?
Cytat:Byle czego nie chce wrzucac,
Do k... nędzy - mam serdecznie w pompce co będzie na tym obrazie, możesz nagrać kawałek wiadomości, reklame z TV albo kota srajacego na dywanie. 30 s - minutę pliku który produkuje to Twoje zaczarowane urządzenie. W takiej formie w jakiej to wciągasz do Vegasa. Plus zestaw screenshotów albo screencast. Zrobisz coś takiego bo mi się cierpliwość kończy.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#26
Dobra, nie denerwuj się ja wogle mowilem o czym innym ale widze ze nie zrozumiales zupelnie co mialem na mysli ..,
A piszac ze byle czego nie chce wrzucac nawiązalem do tego jak napisales abym nie nagrywal kamerą pulpitu - chodzilo mi o to zebys byl spokojny bo nie bede tak robil - to oczywiste, - zrobie tak zeby bylo wszystko czytelne czyli to wlasnie mialem na mysli ze "byle czego nie chce wrzucac" - a nie jakiegos kota srającego :)

Reasumujac nie bede juz duzo pisal bo rozumiesz na opak moj tekst ;) - tak, robie wlasnie tak jak mowisz i tak bedzie wrzucone, i jak bedziesz mial czas i troche ochoty to obejrzysz i podpowiesz pare rzeczy ;) za co oczywiscie bede bardzo wdzieczny

pzdr
Odpowiedz
#27
Witam,
Efix dzięki za dotychczasową pomoc, więc jeśli mógłbyś jeszcze rzucić okimem na ten pseudo - tutorial ktory nagralem to byłbym bardzo wdzięczny,
oczywiście jeśli jeszcze ktoś miałby jakieś sugestie to chetnie je przeczytam - bo dla mnie ten film renderuje sie wbrew prawom fizyki..

Generalne "tutorialik" ten byl robiony w "pare minut" więc wiadomo - od strony technicznej nie ma co oceniac

Chcialem jeszcze tylko dodac iz fim odtwarzany w tym "tutorialiku" w media playerze troche klatkuje, powodem tego jest programm ktorym nagrywałem pulpit, - przy normalnym odtwarzaniu film nie klatkuje - no ale desynchronizację widać

Proszę o jakieś porady

Pozdrawiam

Odpowiedz
#28
Dlaczego ustawiasz w projekcie PROGRESSIVE, a wyłączasz DEINTERLACE?
Odpowiedz
#29
Fakt w tym przypadku lepiej bylo włączyc, bo widać przeplot, ale z regóły daje progerssive i deinterleace pozostawiam wyłączone. Czasem jak przegrywam film (np ostatnio wesele tez z vhs) to wogóle nie było widać przeplotu (choc jak wspomnialem deinterleace wyłączone) a gdzies wyczytalem ze jak nie widac przeplotu to lepiej nie włączac tej funkcji bo trochę obniża jakość filmu.
Odpowiedz
#30
Czy na innych kodekach audio i wideo też się rozjeżdża dźwięk?

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  jak we wszystkich zdjęciach wyłączyć aspect ratio hexxx 4 1,105 07-08-2015, 12:25
Ostatni post: hexxx
  pixel aspect ratio (HD do PAL, render Mp4) tsonga 17 5,611 03-12-2015, 12:58
Ostatni post: barton78
  problem z 'pixel aspect ratio' AzzIzz 4 1,379 07-16-2014, 19:47
Ostatni post: AzzIzz
  SV 9.0 PRO|Maintain Aspect Ratio - pilne Poczatkujacy87 4 1,744 06-28-2012, 13:39
Ostatni post: Poczatkujacy87
  SV 11 - maintain aspect ratio (czarne paski) tsonga 4 2,221 06-25-2012, 16:22
Ostatni post: tsonga
  Maintain Aspect Ratio Mystoman 2 1,247 03-29-2012, 13:46
Ostatni post: Mystoman

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości