Po uploadzie na YT duża gorsza jakość
#1
Witam,
od połowy czerwca zmagam się z pogorszeniem jakości filmików jakie wrzucam na YouTube (jestem początkujący, nie że nagle coś się popsuło). Korzystam z Sony Vegas 14 PRO i przeglądnąłem już masę poradników umieszczonych na yt ale nie ważne jaki sposób bym nie wybrał jak dla mnie wszystkie mają identyczną jakość. Pobrałem ostatnio nawet kodek h.264 ale to też nic nie dało prócz identycznego efektu jak w poprzednich sposobach.

Informacje:
Mój monitor ma rozdzielczość 1680x1050 i dlatego zmniejszyłem rozdzielczość podczas nagrywania na 1600x900 lub na 1280x720 by potem nie wycinać w programie czarnych pasków. Nagrywam filmiki z gry "World of Tanks" korzystając z programu Fraps - plik ma 22GB.

Poniżej umieszczę screeny z wszystkich sposobów których korzystam.
h264 -    
 mainconcept -    
mainconcept2 -    
mainconcept3 -    
sony -    

Filmiki z ustawieniami z powyższych zdjęć.
- avi + h264 - 1280x720 -

- avi + h264 - 1600x900 -

- mainconcept - 1280x720 -

- mainconcept 14mln bitrate -

Ogólnie mam już około 30filmików w różnych ustawieniach na yt ale i tak wszystkie wyglądają jakościowo jak te powyższe.

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Odpowiedz
#2
Zmiana rozdzielczości najprawdopodobniej mocno degraduje jakość. Zobacz, czy nie masz możliwości ustawienia monitora na 720p (1280 x 720) podczas grania i nagrywania.

Druga sprawa. Z jaką ilością klatek nagrywasz? Bo część screenów masz 30kl/s, a w ostatnim 59.940. To jak w końcu jest?
Pamiętaj, że jeśli nagranie masz w innym klatkażu niż projekt, należy użyć "disable resample", aby nie tworzyły się "duchy".

W MainConcept AVC (pierwszy screen) warto używać "two-pass" podczas renderingu. Samo kodowanie trwa dwa razy dłużej, ale kodowanie jest efektywniejsze, szczególnie przy niskich bitrate'ach.
Odpowiedz
#3
Tak, teraz używam filmu nagranego poprzez ustawieniu rozdzielczości 1280x720 na pulpicie jak i w grze.

W 30fps nagrywam później testowałem różne opcje bo myślałem, że dam radę sam coś wykombinować by polepszyć jakość.

MainConcept AVC z "two-pass" - (jak dla mnie identyczna jakoś jak na reszcie filmików, na dysku wygląda to ładnie ale po wrzuceniu na YT to porażka)
Odpowiedz
#4
A zerknij na histogramie, czy przypadkiem luminacja nie jest poza zakresem 16-235, oraz kolory nie są przesycone (vectoroscope).
Często powtarzanym błędem jest renderowania poza granicami standardu, przez co dekoder nie wyrabia.
Możesz też spróbować WMV. Podobno dla filmików z gier lepiej się to sprawdza.
Odpowiedz
#5
Niezbyt wiem jak to odczytać ale wrzucę screeny chodź to pewnie dużo nie da bo wykresy cały czas się ruszają.
   

WMV -


Może trzeba jakieś lepsze kodeki zainstalować? Kartę graficzną mam GF GTX 770 Li (o ile to ma znaczenie).
Odpowiedz
#6
Nie. Vegas ma swoje biblioteki. Kodeki nic tu nie zmienią.
Wykresy też wyglądają dobrze.
Możliwe że nuc z tym się nie zrobi.
Odpowiedz
#7
A jakbym nagrał x sekundowy filmik (nagrany Frapsem bez użycia sonyvegas) i bym go gdzieś wrzucił do pobrania to byś mógł zerknąć na niego? Wcześniej używałem Camtasie ale tam wychodziła dużo gorsza jakość - też korzystałem z przeróżnych poradników.
Odpowiedz
#8
Wybacz, ale ja w najbliższym czasie nie będę miał jak.
Odpowiedz
#9
Ok, a mógłbyś mi jeszcze poradzić czy np. lepiej nagrywać przy zmniejszonej rozdzielczości 1600x900? Czy może próbować max. rozdzielczość mojego monitora (1680x1050) i potem w Sony Vegas ustawić na 1600x900? Bądź nagrywać w 1600x900 i renderować jako 1280x720? Bo jeżeli dobrze to ogarniam to 1600x900 to 16:9 tak jak 1280x720 - wiadomo nie osiągnę 1080p bo to po za zakresem mojego monitora. Czy ogólnie to co piszę coś da?
Odpowiedz
#10
Generalnie jest tak, że każda zmiana rozdzielczości będzie powodowała utratę jakości. Więc jeśli ostatecznym formatem ma być 1280x720, to ja bym tak nagrywał. Szczególnie, że niewiele programów potrafi nagrywać chroma sampling 4:4:4 (poza tym wielkość plików by zabijała). Więc podczas samego kodowania video masz stratę: zerknij na grafikę. Monitor wyświetla 4:4:4 (luma + chroma), a video zakodowane jest zwykle 4:2:0 (luma + chroma). Taki kodek stosuje też YouTube. Popatrz ile informacji o kolorze zostaje utracone:
[Obrazek: subsampling.png]

Jeśli możesz wymusić 1280x720 i tak nagrywać, to tak powinno być najlepiej. Może też dołożenie bardzo delikatnego rozmycia (blur) pomoże? Ale bardzo delikatny (na 1 lub 2 pixel).
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zmienione kolory po uploadzie na YouTube firefighterontherails 4 838 04-10-2017, 0:13
Ostatni post: firefighterontherails
  Brak synchro audio/video po uploadzie na YouTube brenas666 8 2,608 07-30-2015, 21:23
Ostatni post: brenas666
  Gorsza jakość wyciętych zdjęc podczas filmów Stian525 4 2,340 07-08-2014, 13:45
Ostatni post: Stian525
  Problem po stabilizacji - gorsza jakość Vallace Breen 2 1,625 03-22-2012, 11:05
Ostatni post: Vallace Breen
  Jakość po każdym renderingu coraz gorsza lighthunder 3 1,506 11-03-2011, 13:27
Ostatni post: efix
  Czy jakosc bedzie gorsza jezeli... Pawelos21 4 1,541 10-27-2010, 21:38
Ostatni post: Bunch

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości